|
||
Pro Tools
FILMFESTIVALS | 24/7 world wide coverageWelcome ! Enjoy the best of both worlds: Film & Festival News, exploring the best of the film festivals community. Launched in 1995, relentlessly connecting films to festivals, documenting and promoting festivals worldwide. Working on an upgrade soon. For collaboration, editorial contributions, or publicity, please send us an email here. User login |
Ohlo NuOLHO NU NAKED EYE Brasil | Brazil
WHO is NEY MATOGROSSO? http://www.allmusic.com/artist/ney-matogrosso-mn0000333380/biography http://www2.uol.com.br/neymatogrosso/
TRAILER:
A vida-obra de Ney Matogrosso, retratada a partir do conjunto de imagens e sons que o artista reuniu até hoje em sua casa e existentes em arquivos públicos, em contraponto com as performances atuais. Trata-se de um espetáculo-síntese de seu percurso musical, que na montagem do filme evoca cenas e situações da história de Ney Matogrosso nos palcos e na sua vida cotidiana. Evitando o tom nostálgico e reverente, Olho nu busca a dimensão humana e sensível de um personagem cuja história se confunde com a melhor tradição do cancioneiro latino-americano. Como o próprio nome sugere, o filme ousa desnudar o homem por trás da fama, sondando assim as motivações de sua arte, o senso crítico, o caráter libertário e o ideário político que permeia o repertório de Ney, pautado sempre por coerência e qualidade estética.
The life-work of Ney Matogrosso, portrayed from the set of images and sounds that the artist met today in her home and existing in public archives, in contrast with the current performances. This is a show-synthesis of his musical career. The editing of the film evokes scenes and situations of Ney on stage and in everyday life. Avoiding a nostalgic or over reverent tone, OLHO NU searches for asensitive human dimension of a character whose history is intertwined with the best tradition of the Latin American songbook. As its name suggests, the film dares to undress the man behind the fame, thus probing the motivations of his art, critical thinking, character and libertarian political ideology that permeates the repertoire of Ney, always guided by coherence and aesthetic quality. La vida y obra de Ney Matogrosso, retratada a partir de un conjunto de imágenes y sonidos que el artista conservó hasta hoy en su casa y existentes en los archivos públicos, en contraste con las performances actuales. En un espectáculo sobre la carrera musical de Ney, la película evoca su historia sea en el escenario como en la vida cotidiana. Sin nostalgia y reverencia, “Olho Nu” (título traducible como ‘Ojo desnudo’ o ‘A simple vista’) revela el hombre detrás del personaje, indagando las motivaciones de su arte, el pensamiento crítico y el carácter político libertario que permea su repertorio, siempre guiados por la coherencia y la calidad estética.
Direção | Direction Joel Pizzini Produção | Production Sara Rocha. Paloma Rocha Roteiro | Screenplay Joel Pizzini Fotografia | Cinematography Luis Abramo Montagem | Editing Alexandre Gwaz. Joaquim Castro
2013, Doc, Cor, 101 min 2013, Doc, Color, 101 min Contato | Contact Joel Pizzini (director) Tel: 21-9159-083 Canal Brasil (productora / distribuidora) Tel: 21-2145-8438 www.canalbrasil.com.br
FILMOGRAFIA DO DIRETOR DIRECTOR’S FILMOGRAPHY
JOEL PIZZINI Autor de “filmensaios”, videoinstalações e textos críticos, conquistou dezenas de prêmios nacionais e internacionais. Enigma de um dia (1996) e Anabazys (2009) representaram o país no Festival de Veneza, assim como Glauces, estudo de um rosto (2001) e Dormente (2005), que concorreram, respectivamente, no Festival de Locarno e no de Oberhausen. Caramujo-flor (1989) ganhou o prêmio principal no Festival de Huelva (Espanha). Com os longas 500 almas (2004) e Anabazys (2009), conquistou os prêmios de Melhor Filme, Som e Fotografia, o prêmio Especial do Júri e o de Melhor Montagem, nos Festivais do Rio, Mar del Plata e Brasília, entre outros. É conselheiro da Escola do Audiovisual de Fortaleza, professor da Faculdade de Artes do Paraná e curador da restauração da obra de Glauber Rocha. Lançou este ano Mr. Sganzerla, vencedor do 17º Festival Internacional de Documentários É Tudo Verdade. JOEL PIZZINI Author of "filmessays", video installations and critical writing has won dozens of national and international awards. His short films Enigma de um dia (1996) and Anabazys (2009) represented Brazil at the Venice Film Festival, as well as Glauces, Estudo de um rosto (2001) ande Dormente (2005), which competed, respectively, in Locarno and Oberhausen. Caramujo-flor (1989) won the main prize at the Festival of Huelva (Spain). With his features 500 almas (2004) and Anabazys (2009), won the awards for Best Film, Sound and Photography, the Special Jury Prize and Best Editing in Rio Festival, Mar del Plata and Brasilia, among others. He is an advisor of the Audiovisual School in Fortaleza, professor of the Faculty of Arts of Paraná and curator of the restoration work of Glauber Rocha. This year his latest film Mr. Sganzerla was the winner of the 17th International Documentary Film Festival's All True. JOEL PIZZINI Autor de “cine ensayos”, instalaciones de vídeo y textos críticos, conquistó docenas de premios nacionales e internacionales. “Enigma de um Dia” (1996) y “Anabazys” (2009) representaron al país en el Festival de Cine de Venecia, así como Glauces, “Estudo de um rosto” (2001) y “Dormente” (2005), que concurrieron, respectivamente, en el Festival de Locarno y Oberhausen. “Caramujo-flor” (1989) ganó el premio principal en el Festival de Huelva (España). Con los largometrajes “500 Almas” (2004) y “Anabazys” (2009) ganó los premios a la Mejor Película, Sonido y Fotografía, el Premio Especial del Jurado y Mejor Edición en los Festivales de Rio, Mar del Plata y Brasilia, entre otros. Es director de la Escuela de Audiovisual de Fortaleza, profesor de la Facultad de Artes de Paraná, curador de la restauración de la obra de Glauber Rocha. Lanzó este año “Mr. Sganzerla”, ganador del 17º Festival Internacional de Documentales “É Tudo Verdade”. FILMOGRAFIA Cortometrajes: “Caramujo-flor” (1990) y “O pintor” (1995). Largometrajes: “Enigma de um dia” (1996); “Glauces: estudo de um rostro” (2001); “Abry” codirigido com Paloma Rocha; “Depois do transe” codirigido com Paloma Rocha; “500 Almas” (2004); “Dormentes” (2005); “Anabasys” (2009); “Elogio da Graça” (2010); “Mr. Sganzerla, os signos da luz” (2011); “Mar de Fogo” (2012); “Olho Nu” (2013)..
30.10.2013 | Amazonas Film Festival's blog
|
LinksThe Bulletin Board > The Bulletin Board Blog Following News Interview with EFM (Berlin) Director
Interview with IFTA Chairman (AFM)
Interview with Cannes Marche du Film Director
Filmfestivals.com dailies live coverage from > Live from India
Useful links for the indies: > Big files transfer
+ SUBSCRIBE to the weekly Newsletter Deals+ Special offers and discounts from filmfestivals.com Selected fun offers
> Bonus Casino
User imagesAbout Amazonas Film Festival
Martin Patricia
The 10th edition 's coverage features photos and videos by Leopoldo Soto and Bruno Chatelin View my profile Send me a message My festivalThe EditorUser contributions |